Benvenuto su Giuntina.it

Natascia Ugliano

I was born in Milan in 1969.
After obtaining my Art Degree, in 1993 I achieved my diploma at the Academy of Fine Arts of Brera in  Milan.From 1992 to 2000 I worked as a scenographer and  costume designer assistant for theatre and cinema specializing in elaboration, dyeing, decoration and ageing of costumes.In 2001 I attended a watercolour course held by Arcadio Lobato at the International school of Illustration Stephan Zavrel in Sarmede.Since 2005 I have worked as a freelance illustrator for several publishing house, both in Italy and mostly abroad.
In 2007  I  attended a workshop with Arianna Papini, illustrator author and art director.
n 2008 my illustrations have been selected for the Italian Illustrators Annual.
Since 2010  I organized art workshops for children.
In 2011 I attended an printmaking course held by Gigi Pedroli at the Engravings Center in Milan. In 2012/2013 I attended an printmaking course held by Sara Montani and Togo at the Boccafogli Association. In 2014 I attended an printmaking course held by Annalicia Caruso at the Engraving Center in Bologna.

  • grid list
  • E_Sara_rise

    E Sara rise 

    Jacqueline Jules, Natascia Ugliano

    Tutti sanno che Sara è la più gentile tra le donne; sempre disponibile e accogliente con tutti, è amata dalla sua gente e per ognuno ha sempre pronto un sorriso dolce e gioioso. E tuttavia, il tempo passa e Sara non rimane incinta, non riesce a dare un figlio a suo marito Abramo. Nell'attesa, con generosità propone a suo marito Abramo di prendere in sposa la serva Hagar in modo da avere almeno una discendenza. Nasce così Ismaele. Sarà è felice per Abramo, ma la tristezza per non essere diventata a sua volta madre fa sì che la sua celebre risata si ...

    Vai alla scheda

Ricevi le nostre news

Registrati per ricevere le ultimi novità e promozioni esclusive.

Per offrirti un servizio migliore Giuntina.it utilizza cookies. Continuando la navigazione nel sito autorizzi l'uso dei cookies.